True to nature: Vår nya slogan

På Woodbrand arbetar vi kontinuerligt med att återuppfinna oss själva och omdefiniera vad vårt varumärke står för. Därför kan vi idag presentera en helt ny slogan och varumärkesidentitet.

Vi startade vår resa år 2013 med en tydlig vision om vad vi tyckte att solglasögon och andra modeaccessoarer kan vara, och vilket håll vi ville att formspråket för solglasögon skulle gå. Med facit i hand verkar det som att vi inte var ensamma om den åsikten, för numera vilar våra bekväma träbågar på huvuden runt om i världen, burna av alla möjliga sorters människor. Det har varit en otrolig resa hittills, och förhoppningsvis är den inte i mål ännu.

Vår tidigare slogan ”Differentiate yourself” har på ett utmärkt sätt beskrivit det vi velat åstadkomma i modebranschen: Vi ville vara annorlunda. Sticka ut. När en stor majoritet av glasögonbärare väljer att bära samma solglasögon, eller åtminstone glasögon av liknande komposition, ville vi göra något helt olikt de rådande normerna. Vi får de som bär våra kreationer att sticka ut från mängden, och det har vi för avsikt att fortsätta med. Men, på ett lite annorlunda sätt.

Inför årets säsong så ställde vi oss själva frågan: Vad är det egentligen som är kärnan i vår idévärld? Hur vi än vände och vred på det, så återkom vi ständigt till samma sak: naturen. Naturmaterial, i första hand trä, är det mest centrala i vårt designspråk. Det som är speciellt med våra produkter är att samtliga använder trä som en central del i konstruktionen. ”Wood” finns till och med i vårt namn! Med ett sådant fokus på trä så skulle det kännas fel att inte hylla dess ursprung.

Vår nya slogan ”True to nature” är ett ställningstagande som slår fast vår anknytning till naturen. Vi hoppas att den kommer föra tankarna till den plats där det vackra träet har vuxit. Har vi fått en enda människa att känna sig mer sammankopplad med naturen, så är vi mer än nöjda.